Vplyv športu na duševné zdravie

Šport a telesná aktivita sú východiskom pre stres každodenného života a poskytujú jasné zameranie na to, aby ste zostali pozitívne naladení. Výhody športu a telesnej aktivity sú nekonečné, ale ako presne môže zlepšiť našu duševnú pohodu?

Tu je päť dôvodov, ako byť fyzicky aktívny, môže zlepšiť vaše duševné zdravie.

americký fotbal.jpg
 
1.Budete šťastnejší

Fyzická aktivita ide ruka v ruke s uvoľňovaním endorfínov – chemickej látky zodpovednej za eufóriu. Či už cvičíte v telocvični, hráte tímový šport, chodíte behať alebo sa tešíte na príjemnú prechádzku, vaše telo spúšťa uvoľňovanie endorfínov do mozgu a zlepšuje vašu náladu.

2.Váš spánok bude kvalitnejší

Pravidelné cvičenie môže drasticky zlepšiť váš spánok a prehĺbiť ho. Dobrý nočný odpočinok môže ovplyvniť vašu náladu a vytvoriť pozitívny výhľad na ďalší deň. Takže dobre sa vyspať a zostať pozitívny je ďalšou výhodou športu.

3.Zmierňuje úzkosť a znižuje stres

Tým, že sa stanete fyzicky aktívnymi, môžete jednoducho rozptyľovať svoj mozog, čo mu umožní odpočívať a vzdialiť sa od akýchkoľvek negatívnych myšlienok. Cvičenie znižuje hladinu stresového hormónu v našom tele, čo uľahčuje relaxáciu a vy si užijete chvíľu voľna.

4.Spomaľuje pokles kognitívnych funkcií

Šport vám umožní udržať si svoje kognitívne zručnosti funkčné. Vyzýva vás, aby ste praktizovali kritické myslenie a rozhodovanie a zlepšili svoju koncentráciu. U ľudí trpiacich demenciou môže mať účasť na miernej fyzickej aktivite za následok pomalší rozvoj ochorenia.

joga.jpg

5.Sebadôvera

Zapojenie sa do športu môže zlepšiť vašu dôveru v seba samého a tiež vaše sociálne zručnosti. Účasťou v tímových športoch sa stýkate v uvoľnenom a radostnom prostredí, ktoré uľahčuje stretnutie s novými ľuďmi a hľadanie spoločných záujmov. A ako sa vaša sila a fyzická kondícia zlepšujú pri hraní športu, tak aj vaše sebavedomie rastie, ktoré buduje vašu sebadôveru.

Prečo by ste sa teda nemohli začať športovať?