Nedostatok vitamínov

Ten kto sa cíti unavený a vystresovaný sa možno vôbec nedivý, keď má ráno suchú pokožku alebo opuchnuté oči. Avšak ak sú tieto symptómy časté, znamená to varovný signál, ktorý poukazuje na nedostatočné zabezpečenie vitamínov a živín. Pri nevyváženom stravovaní, následkom rôznych diét sa stáva, že neprijímame práve všetky potrebné vitamíny pre telo v dostatočnom množstve. Pre správne fungovanie nášho organizmu je nevyhnutné ich doplniť. Týchto 5 dlhodobých príznakov určite nepodceňujte:

zelenina

  1. Opuchnuté oči

Pri prebdenej noci, diskotéke alebo oslave je tento stav úplne normálny. Lenže ak opuch očí pretrváva, nie je niečo v poriadku. Môže to znamenať deficit jódu. V tomto prípade sa odporúča dochucovať jedlá so soľou s obsahom jódu. Ak sú vaše oči citlivé na svetlo, trpíte nedostatkom vitamínu A a B2. Tieto vitamíny sa nachádzajú v mliečnych produktoch, morských plodoch a brusniciach.
 

  1. Bledá pokožka

Často vyskytujúca sa zlá nálada, pocit únavy a k tomu všetkému bledá pokožka zapríčiňuje deficit vitamínu B12. Vieme ho doplniť napríklad konzumáciou hovädzieho mäsa a rýb (makrela, pstruh, sleď).
 

  1. Popraskané pery

Za týmto príznakom stojí nedostatok železa. Vzniká hlavne kvôli jednotvárnej strave, ale u žien ho spôsobuje aj silná respektíve dlhá menštruácia. Železo obsahujú potraviny ako biela fazuľa, šošovica, teľacia pečeň.

ovoce
 

  1. Citlivé ďasná

Krvácajúce  a citlivé ďasná upozornia na nedostatok vitamínu C. Tento vitamín je dôležitý pre výstavbu väzivového tkaniva a tvorbe kolagénu. Okrem toho posilňuje náš imunitný systém. Vitamín C treba pravidelne dopĺňať, pretože sa v tele neukladá. Obsahuje ho najmä brokolica, kapusta, špenát, paprika, ríbezle.
 

  1. Vyrážky na tvári

Spôsobuje nedostatok vitamínu B7. Poznáme ho aj pod názvom biotín. Medzi zdroje biotínu patria orechy, naklíčené strukoviny, karfiol, banány, huby, mangold.